lördag 16 maj 2009

Jag vill vara trotsig!!


Idag är det lördag och min lilla bebbe fyller 4 år idag och vi skall ha en superduper mysig dag!

Först blir det att öppna presenter och i eftermiddag skall vi ut till pappas land och grilla.

Imorgon blir det Liseberg med mormor och jag skall åka slänggungan tills jag NÄSTAN kräks.


Jag gick och var lite lätt upprörd häromdagen då jag kände att jag var helt otillräcklig..

jag hann inte med barnen som jag ville, inte mig själv, inte pojken min å även kompisar har blivit drabbade av att jag inte fanns i typ 3 upplagor. Helt seriöst hur fan gör man?

Igår när jag skulle till jobbet så vägrade min bil att starta och jag har två barn som skall till förskolan och själv så skulle jag öppna min avdelning på jobbet..

I såna här stunder vill jag bara vara typ 3 år och sätta mig ner på golvet och skrika.

Helt seriöst, hur grym terapi hade inte det varit att bara få ur sig allt, istället biter jag ihop så tänderna knakar och lägger på nåt som bara en blind skulle kalla för leende och jävlar i mig så knallar jag vidare.

Och hör och häpna för i skrivandets stund så är jag rätt nöjd med mig själv ändå:P


Pöss å kram på er!!

5 kommentarer:

  1. Du vet väl att ilskan måste ut om ilskan ska ta slut?...Så skrik på!
    Ha en bra helg och födelsedagsfirande!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Först främst tar man några djupa andetag.

    Och ibland får man sålla lite i tillvaron, och försöka filura ut vad man mest bör lägga sitt krut på...

    SvaraRadera
  3. Camilla: Aha så det är därför jag vandrar omkring som ett ständigt åskmoln.. nu JÄVLAR!!
    Ha ha Kramisar :P

    Anna: Du har helt rätt, men ibland vill jag ju bara kruta överallt;)

    SvaraRadera
  4. Bit inte ihop då slutar du som jag. Käkledsinflammation o massa pengar som ska pungas ut till odentologen. Skrik, stampa o gråt, lovar att det inte uppskattas...Men det hjälper...Haha...Stå på dig, vi singelmammor klarar ALLT...Kram!

    SvaraRadera
  5. Åhhh det låter inte så spännande, har ju problem med käkarna redan nu.. tandläkaren säger att jag spänner dom omedvetet eller nåt.
    Ska bli så skoj att träffas:))

    Kramar

    SvaraRadera